Miuccia Prada…Simple but strange

IPOTEZA:

Geanta, nylon, triunghi, politica, mima, rucsac, sosete, eclectic, chic, linii curate, materiale pretioase, negru, alb, gri, bej, maro, imprimeuri, arta, tehnologie, sport, industrial, feminin, trecut, viitor, inovatie, inteligenta

CONCLUIZIE:

Miuccia Prada

DEMONSTRATIE:

Nepoata fondatorului casei Prada, Miuccia face parte din categoria oamenilor care pot spune ca „they have it all”. Dar pentru ea, acest lucru nu insemna mai nimic. Fire independenta,

paraseste casa parinteasca, baroca si greoaie, pentru a studia Stiinte Politice si…..mima. Sustinatoare a miscarii feministe din Italia anilor 70, Miuccia a schitat mereu in colectiile sale portretul unei femei puternice care, impreuna cu hainele pe care le poarta, reconstruieste lumea.

Compania bunicului sau Mario Prada, fondata in anul 1913, se axa in totalitate pe „oggetti di lusso” vandute in opulenta galeriilor Vittorio Emmanuele din Milano. In 1978, Miuccia preia afacerea familiei si o re-inventeaza prin ceea ce va deveni nucleul brand-ului viitor: geanta neagra de nylon, gravata cu triunghiul Prada. Anul 1978 este si un an de cumpana pentru afacerea familiei amenintata de faliment. Datorita sotului sau Patrizio Bertelli si a calitatilor sale antreprenoriale desavarsite, Miuccia reuseste sa puna pe picioare compania si sa o ridice la un nou standard: international.

Prima colectie semnata Miuccia Prada iese pe podium in anul 1988 si prezinta viziunea unui cunoscator al fenomenului modei care se debaraseaza de toate artificiile inutile pentru a crea o linie curata, sofisticata si fresh. Aparţinand categoriei designerilor „intelectuali”, alaturi de Martin Margiela, Dries van Noten si Rei Kawakubo, Miuccia manevreaza materialele pretioase cu precizia unui matematician, transformandu-le in adevarate opere de arta. Ceea ce este din nou fascinant la demersul noii case Prada este gradul ridicat de „commercial apeal” pe care produsele high fashion le au. Impreuna cu sotul ei, Miuccia a reusit sa gaseasca echilibrul intre podium si strada.

„Luxul se invata nu se mosteneste” era una din devizele casei Prada inca de la inceputurile ei, iar Prada a demonstrat ca luxul dupa ce se invata se poate inventa si re-inventa mereu. Ea a demonstrat femeilor ca o camasa barbateasca, incheiata pana la ultimul nasture, poate sa fie plina de feminitate; ca o pereche de sosete de lana purtate cu cele mai extravagante tocuri nu este imposibil; ca imprimeurile nu trebuie sa fie neaparat florale si pot spune o poveste; ca poti iesi in evidenta si in culori pale si neutre.

Materialul este mereu important in creatiile Prada. El este acelasi de sute de ani, ceea ce conteaza este insa modul in care este prelucrat, inchipuit, reinventat. De la material si povestile care pot fi asternute pe el a pornit probabil si noua linie de imbracaminte, purtand porecla Miucciei: Miu-Miu. Mai jucause si mai accesibile, produsele Miu-Miu reusesc sa cucereasca si piata japoneza. Povestile spuse de Miuccia prin intermediul acestei linii sunt povestile propriilor haine care s-au „razvratit” si au evadat din cufarul  creatoarei. Frumuseţea este re-inventata  din nou.

Anul 2010 pentru femeia Prada a reprezentat evadarea din cetatea de beton a orasului, eliberarea din inchistarea costumului impus de normele sociale si imbracarea in curcubeu, plaja, nisip si nori. Transparenta lumii create a fost readata prin intermediul accesoriilor,  twist-ul estetic venind din partea pantofilor-candelabru, brodate cu cristale.

Pentru colectia toamna-iarna, Prada a optat pentru o reintoarcere la femeia anilor 50-60 care, imbracata in creatiile Miucciei, devine o femeie puternica, o femeie business care nu isi neglijeaza formele feminie, nu se rusineaza de propriul gen pe care il etaleaza prin exagerari ale bustului create prin iluzia suprapunerii materialelor. Ciorapii din lana sunt nelipsiti, gulerele sunt la puterea a doua, fustele sunt trapezoidale, imprimeurile eclectice, iar pantofii au din nou varful ascutit. Oare asistam la o reintoarcere a lor? Contrastul dintre realism si romantism este pastrat si la nivelul parului strans intr-un coc ce ia forma unui fagure de miere. Per total…o altă experienta Prada.

sursa poze: style.com

proiectul meu preferat prada:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s