Lucky number 109

Una din problemele adesea discutate in cercurile celor care apreciaza moda, dar din pacate si in cercurile celor care nu o inteleg, este accesibilitatea si elementul comercial al creatiilor designerilor romani. Invinuiti pentru a fi prea eclectici uneori sau pur si simplu pentru lipsa unei pregatiri sau inclinatii inspre strategiile de marketing, designerii romani inca se mai lovesc de realitatea sociala care nu este inca pregatita sa le inteleaga sau sa le digere creatiile. Multi dintre ei se inchid in coconul chiar de ei creat si refuza sa inteleaga ca moda este mai mult decat un proces creativ si ca sa ai succes total, ai nevoie de ajutor din partea unor oameni specializati pe diferite domenii.  Si totusi nu este imposibil, si din ce in ce mai multi dintre tinerii designeri incep sa inteleaga ca nu or sa reuseasca pe cont propriu si ca e nevoie si de un make-up artist, de un consultant de imagine, de un pr, pentru a se remarca in lumea fashion-ului.

Astazi mi-am propus sa va spun povestea de succes a unui proiect care ne demonstreaza ca ideile inovatoare si imposibile pot deveni cele mai purtabile piese vestimentare si un proiect artistic poate deveni o afacere daca exista ambitie, coerenta si talent.

109 este un proiect condus de Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu care isi propune sa creeze piese avangardiste care, odata create, isi vor gasi singure cumparatorii. Scopul label-ului 109 este sa creeze haine purtabile, usor de adaptat oricarui eveniment si usor de integrat in garderoba. Primul proiect 109 a fost lansat anul trecut si a avut un success incredibil. Piesa de rezistenta a spatiului urban: tricoul, a fost reinventat pentru a servi drept replica smart-fashionable la fenomenul retelelor de socializare. Bumbacul a fost inlocuit de matase iar sloganele viu colorate si uneori kitch-oase, au fost inlocuite cu reproduceri ale unor mari opere de arta iar pe spate au fost intiparite fraze cheie din cultura facebook (Will you attend this event sau Change Profile Picture).

A urmat apoi proiectul “O necunoscuta pe zi” in care duo-ul creativ format din Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu au incercat sa imbine perfectiunea matematica si inovatia designului vestimentar.

Ultimul lor proiect, tocmai iesit pe piata, se numeste “Sport negru” si propune o reinventare a nemuritoarei rochii negre. Ideea lor de baza este reformulata in 8 variante diferite, fiecare oferind o alternativa moderna si fresh ideii de rochie clasica neagra. Fiecare dintre cele 8 rochii este potrivita pentru o anumita ocazie si o anumita personalitate. Formula clasica a rochiei negre este deconstruita cu ajutorul dantelei, a fermoarelor din metal auriu, a pliurilor si a volanelor. Rochiile sunt completate de accesorii din piele (hamuri accesorizate cu anouri aurii masive, gulere, portjartiere) create in colaborare cu Otilia Mihalcea.

Eu stiu sigur ca m-am indragostit iremediabil, dar prea tarziu, de tricourile de matase dar si de cateva din noile creatii 109. Bafta in continuare proiectului :).

Pentru cei interesati, unele dintre creatiile 109 se pot gasi pe site-ul molecule f sau la showroom-ul din Str. Vasile Gherghel Nr. 109 din Bucuresti.

Advertisements

3 thoughts on “Lucky number 109

    1. mersi 🙂 promit sa postez si alte articole despre designerii din romania si despre proiectele lor. e pacat sa nu stie mai multa lume despre ele pentru ca multe se ridica la standarde internationale

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s